Mainospaikat

ENGAGE_WEB_advertising.png

Samalla kun kehitämme uusia moduuleja ja ominaisuuksia, mietimme jatkuvasti miten eri toimintoja voi muuttaa julkaisijalle ansaintavälineiksi. Mainospaikkoja ja yritystyhteistyön eri mahdollisuuksia on sovelluksessa lukuisia, joita hyödyntämällä sovellus on merkittävä tulonlähde. Seuraaviin ominaisuuksiin ja moduuleihin löytyy valmiiksi toimivia mainospaikkoja:

Aloitusruutu: Aloitusruutu näkyy jokaiselle sovellusta avaavalle käyttäjälle ja siksi sitä kannattaa käyttää mainosmyynnissä. Aloitusruutu voi olla video-muodossa, missä yrityskumppanit voivat olla innovatiivisesti läsnä, mutta perinteiseen kuvaankin mahtuu helposti muutama sponsori. Lue lisää Aloitusruudusta.

Etusivun banneri: Etusivulla voi olla yksi tai useampi mainoskaruselli, joka kierrättää sponsorikuvia. Nämä kuvat voivat olla staattisia tai johtaa esimerkiksi sponsorin kotisivuille klikkien kautta.

Anonyymiarvonta: arvo kaikkien sovelluksen ladanneiden kesken sponsorin lahjoittaman tuotteen. Kannustaa lataamaan sovelluksen ja herättää kiinnostusta sekä julkaisijaa, että sponsoria kohtaan. Lue lisää Anonyymiarvonnasta.

Äänestys: Äänestys voi olla brändätty (nimellisesti ja/tai sponsorin logon saattelemana) sekä äänestyspainikkeet voivat äänestäessä muuttua sponsorin valitsemaksi kuvaksi. Äänestäneiden, joko kaikkien tai esimerkiksi pelkästään rekisteröityneiden, kesken voidaan myös arpoa sponsorin lahjoittaman tuotteen. Lue lisää äänestyksestä.

Esiintyjäkortit: Esiintyjäkortteihin voi liittää sponsorikuvia, joita klikkaamalla siirtyy sponsorin kotisivuille. Lue lisää Esiintyjäkorteista.

Aikataulu: Esimerkiksi urheilujoukkueiden aikataulussa vieraspelien yhteydessä voi olla kumppanin mainos, joka voi ohjata ihmisiä tiettyyn kisakatsomoon tai vaikkapa tilaamaan matsiruuat tietystä ravintolasta. Lue lisää Aikataulusta.

Sovelluksessa voi myös käyttää ‘Radejä’ (tulee englannin sanoista ‘reward ads’), eli palkitsevia mainoksia, seuraavin tavoin:

  1. Käyttäjä suorittaa tehtävän, esimerkiksi vastaa kyselyyn, ja saa palkinnoksi edun tai sovelluksen sisäistä rahaa.

  2. Käyttäjä saa edun mikäli oikeassa elämässä, esimerkiksi tapahtumassa, jokin kriteeri täyttyy. Urheilujoukkueen tapauksessa tämä voisi tarkoittaa sitä, että mikäli kotijoukkue tekee vähintään neljä maalia, saa appikäyttäjä jonkin edun.

VakioTette Niinimäkiansainta